سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود رایگان جدیدترین آهنگ اشکان جلالی فراهانی با نام من بی دین

ترانه و ملودی: اشکان جلالی فراهانی

تنظیم: کوروش

 

 

................................................................................

عکاسی از خوراکی ها

آیا تا به حال پیش آمده که بخواهید از خوراکیها عکس های اشتها بر انگیزی بگیرید. ولی عکس حاصل آن چیزی می خواستید نشده است. پس به شما توصیه می کنم این مقاله از سلسله مقالات آموزش عکاسی « یاد بگیر دات کام » را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم عکس های حرفه ای از خوراکی ها بگیرید بدون اینکه احتیاج به تجهیزات خاصی داشته باشید.

 

زمان را در نظر داشته باشید.

بخاطر داشته باشید خوراکی ها آب می شوند، خشک می شوند، چروک می شوند یا کم رنگ یا بد حالت می شوند. بنابراین زمان قسمتی از صحنه شماست. مطمئن شوید که میز را به آراستگی چیده اید. دستمال سفره، لیوان، ظروف نقره و هر چیزی که در شکل دادن سفره نقش دارد را فراموش نکرده اید. وقتی از سفره و میز خود مطمئن شدید حال نوبت می رسد به ظرف قهرمان! که قرار است غذا در آن قرار بگیرد. حال آخرین تنظیمات نور را انجام دهید و از نظم و ترتیب سفره اطمینان حاصل کنید. وقتی همه چیز تکمیل شد نوبت غذاست که بیاورید و عکس زیبای خود را بگیرید.

 

چیدن سفره

سفره ای ساده بچینید که واقعاً حرفه ای به نظر برسد ولی نباید از غذایی که می خواهید عکس بگیرید غاقل شوید. سعی کنید بشقاب، کاسه لیوان، قاشق و چنگال شما با یکدیگر و با غذایی که قرار است سرو شد متناسب باشد.

 

نور پردازی

سعی کنید از نور طبیعی استفاده کنید. نوری که از پنجره و از یک پرده سفید نازک می گذرد برای عکاسی از خوراکی ها بسیار مناسب است.

 

 

آرایش های مختلف برای عکاسی از خوراکی ها

 

نزدیک شوید

تصویر خود را از سوژه پر کنید و به اندازه کافی زوم کنید. این کار سبب می شود پشت زمینه شما مات شده و جلب توجه ناخواسته نداشته باشید. در این حالت اگر یک سه پایه داشته باشید کمک بزرگی خواهد بود.

 

تمرکز روی سوژه

نزدیک شوید و روی آن قسمت خاص از ظرف زوم کنید. در این حالت فقط قسمتی از غذا دیده می شود و بقیه قسمت های آن تار می شود.

 

در برداشتن چیدمان سفره

صندلی های گرانقیمت، لیوان های زیبا و چیدمان میز را در تصویر خود بگنجانید. در این آرایش باید به اندازه کافی با میز فاصله داشته باشید.تا بتوانید از کل سفره یا میز عکس بگیرید. نکته ای که وجود دارد این است که غذا باید قسمت برجسته عکس شما باشد. در این نوع عکاسی نور طبیعی بهترین نوری است که می توانید استفاده کنید. ولی ممکن است این نور در دسترس شما نباشد یا به اندازه کافی نباشد. در این حالت منبع نور خود را به سقف یا دیوار سفید بتابانید و از بازتابش آن استفاده کنید. تا از میزان درخشندگی های ناخواسته کم کنید.

 

عکس خود را ویرایش کنید.

بعد از اینکه از غذای مورد نظر عکس گرفتید. هنوز فرصت دارید روی عکس کار کنید قسمت های اضافی آن را حذف کنید. درخشندگی، کنتراست و... آن را تنظیم نمایید.

نویسنده: علی یزدی مقدم




ارسال توسط اشکان

اسلایدر